10-emag-WP-friendship-iStock

1.     Érdeklődj őszintén!

Kommunikációnk nagyrésze non-verbális úton történik. Ez azt jelenti, hogy felismerhető, ha nem vagy őszinte, vagy amit kérdezel, az valójában nem érdekel téged. Mindenki egy kis figyelemre vágyik. Add hát meg a barátodnak, és légy te a legnagyobb ajándék számára!

2.     Légy toleráns!

Mindenkinek vannak rossz napjai. Ha a barátod idegesítően viselkedik, mert elfáradt, hát bocsásd ezt meg neki. Szinte biztos, hogy neked is lesznek ilyen pillanataid, úgyhogy jobb, ha elfogadod, hogy a barátaid sem tökéletesek.

3.     Gondolkodj tisztán!

Ha negatív érzéseid (irigység, féltékenység, neheztelés, stb.) támadnak barátaiddal szemben, akkor ismerd fel, hogy ez legtöbbször belőled származik. Sokszor az zavar minket a másik emberben, amit magunkban még nem sikerült letisztáznunk.

4.     Légy vele őszinte!

Hogyha úgy érzed, hogy valamivel megbántott, vagy rossz érzések kavarognak benned, beszéld ezt meg vele. Ha ő is tisztán gondolkodik, akkor segíteni fog ezeket megoldani, és nem veszi támadásnak.

5.     Kommunikálj erőszakmentesen!

Ahhoz, hogy ne támadásnak érezze, sokban hozzájárul, hogy hogyan fogalmazod meg problémád. Ha a mondatod azzal kezdődik, hogy „Te mindig csak…”, vagy „Miattad…” (vagy hasonlók), akkor persze, hogy támadásként fogja érzékelni.

Ha viszont ahogy beszéltük is, magadban keresed a hibát, úgy is megfogalmazhatod mondanivalódat, hogy „Úgy érzem…”, „Azt látom”, stb. Ez azért jó, mert amit Te érzel, az nem az ő felelőssége, és egy érzésnek nem feltétlenül kell tükröznie az objektív valóságot. Érted már?

6.     Szakíts rá időt, ha segítségre van szüksége!

Még ha életed legelfoglaltabb periódusában is vagy, ha felismered, hogy barátodnak komoly problémái vannak, nagy segítség lehet számára, ha támaszt nyújtasz neki.

7.     Figyelj oda azokra a dolgokra, ami számára fontos!

Ha például hónapokig készül egy versenyre, akkor hihetetlenül hálás lehet, ha elmész vele oda, vagy ha nem is engedi időd, akkor legalább érdeklődsz és szurkolsz neki, ahogy időd engedi. Ilyenkor akár elviheted egy vacsorára is, amire vélhetőleg végképp nem számított (és nyilván pozitív meglepetés).

+1 Meditálj!

A rendszeres meditáció segíthet kitisztítani a fejed, és érzelemmentesen gondolkodni a legdurvább stresszhelyzetben is.

A tippek adottak, légy hát Te a legjobb barát, akit el tudsz képzelni!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.