bigstock-Freedom-winning-woman-cheering-88494986-1170x781

Titok? Hadd szögezzem le mindjárt az elején, hogy a sikernek nincsen titka, bármennyire is hihetetlenül hangzik.  A siker jól meghatározott, és megfelelően kivitelezett cselekedetek, szokások sorozata. Semmi titok nincsen benne. Ha elvégzed azokat a cselekedeteket (személyre szabottan), amit azok az emberek tesznek meg, akik már ott tartanak, ahol Te szeretnél, akkor Te is ott fogsz tartani, ahol ők, vagyis sikeres leszel. Ilyen egyszerű. Egyszerű, de nem könnyű.

Persze mindenkinek mást jelent a siker, mindenki saját magának képes ezt definiálni. Az
attitűdöd, a munkában elért eredményed, és az életmódod kombinációja hozza létre a sikeredet. A sikerben az az érdekes, hogy azt mindenki a saját szemszögéből határozza meg. Az attitűd azért tölt be fontos szerepet, mert Te döntöd el, hogy mikor válsz sikeressé, nem mások. Sikernek könyvelheted el, hogy egy luxusautót birtokolsz, ugyanakkor az is jelenthet legalább ezzel egyenértékű sikert, hogy a mai nap segítettél valakinek. Egy nagyon találó mondat egy a XX. század első felében élt amerikai írótól, Christopher Morley-től:

„Egyetlen siker létezik – ha úgy élheted az életedet, ahogy akarod.”

Úgy gondolom, mivel napról napra élünk, nagyon fontos, hogy minden egyes napunk jól teljen el, úgy éljük meg a napokat, ahogy szeretnénk. Akkor éljük egész életünket álmaink szerint, ha minden egyes napunkat úgy éljük, ahogy szeretnénk. Ebben a cikkben 3 olyan módszert, szokást osztok meg Veled, amivel a mindennapok szürkeségét teheted élvezetesebbé, amitől jobban fogod érezni magad minden nap, így a hosszabb távon is kitartóbban teszel majd a sikeredért.

1.      A mosolygás egyenlő a sikerrel

Talán a legfontosabb a mindennapokban, hogy mosolyogjunk. Bármilyen hihetetlen, egyeseknek némi gyakorlásra van szükségük ahhoz, hogy mosolyogni tudjanak.  Némelyeknek rengeteg gyakorlásra! Élettani tény, hogy a mosolygás olyan kémiai választ vált ki a szervezetben, amelytől jól érezzük magunkat.  Próbáljuk ki a következőt: Nyissuk a szánkat fülig érő mosolyra és közben szomorkodjunk. Hiába minden – nem megy.  A mosoly boldoggá tesz, hiszen az ember nem azért mosolyog, mert boldog, hanem azért boldog, mert mosolyog.

Nem ismerek a mosolynál gyorsabb módszert rossz hangulatom megváltoztatására. A mosolygás során felszabaduló anyagok az endorfinok, ezek okozzák azt a kellemes állapotot, amelyet örömnek nevezünk. Tehát egyszerűen mosolygással megváltoztathatjuk közérzetünket. (És vegyük észre, hogy ez a hír, máris mosolygásra készet…)

Ha mosolygunk, az emberek kedvezően kezdenek nyilatkozni rólunk. Mi hasznunk ebből? Addig nem tudjuk, míg kézzelfoghatóvá nem válik. Az viszont bizonyosan rövid és hosszú távú eredmény, hogy jó hangulatot árasztunk, kedvezően hatunk környezetünkre.

Folyton folyvást gyakoroljuk a mosolyt! Kezdetben azzal derítsük jobb kedvre magunkat, hogy valami nagyon kellemesre gondolunk. Mennél többet gyakorlunk, barátságos, meggyőző mosolyunk annál hitelesebbnek, természetesebbnek, belülről jövőnek hat.

2.      Határozd meg napi céljaidat, feladataidat

Minden reggel (vagy még jobb, ha előző nap este) írd össze, hogy mi a célod aznap. Mi az a dolog, amit ha megteszel ma, közelebb kerülsz hosszabb távú célodhoz? Ez egyben azoknak a tevékenységnek az összeírását is jelenti, amiket aznap el kell végezned. Készíts ezekről egy listát!

Nagyon fontos, hogy ezután fontossági sorrendet állíts fel, hiszen így tudsz a leghatékonyabb lenni aznap. Az „ABCDE” rendszer egy kiváló és könnyen kezelhető módszer a feladataid fontossági sorrendjének felállítására.

„A”: legfontosabbak, amit ha törik, ha szakad, mindenképpen el kell végezned ma (nem
feltétlenül a sürgős-fontos feladatok tartoznak ide)

„B”: fontos, alapvetően meg kellene csinálnod

„C”: jó lenne, ha elkészülne ma, de ha nincsen meg, akkor sincs tragédia

„D”: delegálható, azaz mást meg tudsz kérni, hogy végezze el helyetted

„E”: eliminálható, azaz teljesen kihúzható a teendők közül, annyira felesleges

Ami óriási könnyebbséget ad egy ilyen rendszer használata, hogy a 80/20-as szabály miatt, ha a listádon 15 elvégzendő feladat szerepel, akkor ennek csak 20 %-a, vagyis 3 feladat  lesz „A” kategóriás, amelyeket könnyedén elvégzel egy nap alatt, és megnyugodhatsz, hogy minden valóban fontos feladatot kipipáltál ma, a többi pedig átkerül másnapra például.

3.      Igyál sok vizet

El sem lehet mondani, mennyivel jobban érzi magát az ember, ha megfelelő mennyiségű vizet iszik a nap folyamán. A víz oxigénnel látja el szervezetedet, jobb lesz a vérkeringésed, ezáltal az agyad is frissebb lesz, jobban tudsz koncentrálni az egyes feladataidra, így sokkal hatékonyabb is leszel.

4.kepMégis mennyi vizet igyak meg? – kérdezheted. Két féle módszert is javaslok ennek kiszámítására. Az első, hogy testsúlyodat oszd el hússzal, és amennyit kapsz, annyi liter vizet igyál meg. Tehát, ha például 60 kg a súlyod, akkor 60/20=3 liter vizet kell meginnod. Fontos, hogy a nap folyamán nagyjából egyenletesen legyen elosztva ez a mennyiség. Nem ér semmit, ha egész délelőtt nem iszol, de délután megiszol 3 liter vizet.

Másik módszer, hogy óránként körülbelül 2 dl vizet igyál. Ha kb. 18 órát vagy ébren egy nap, akkor ez is hozzávetőlegesen 3 liter vizet jelent. Figyelj arra, hogy reggel, felkelés után kicsit több folyadékot igyál, mint a nap folyamán az egyes alkalmakkor, hiszen egész éjjel nem veszel folyadékot magadhoz, dehidratálódik a szervezeted, így ezt az elvesztett folyadékmennyiséget felkelés után mihamarabb célszerű pótolni. Este készíts ki egy nagy pohár vizet az ágyad mellé, hogy ébredés után egyből meg tudd inni.

Három olyan rögtön a gyakorlatba ültethető szokást osztottam meg Veled, amit ha minden nap következetesen alkalmazol, jobban fogod érezni magad, és sikeres mindennapokat könyvelhetsz el, hiszen több erőd lesz céljaidra koncentrálni és azokon dolgozni.

Kérlek, oszd meg véleményed a cikkel kapcsolatban, illetve, ha van saját bevált technikád, akkor ne habozz leírni, hogy más is kipróbálhassa!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.